I en dystopisk framtid följer vi Skärseldens dagbok, när vekligheten sakta glider ur hans grepp.


(Tänk på att detta är en blogg så du bör börja med äldsta inlägget)


Dag 23

Jag fann en ingång in i berget. Som en grotta, fast den kändes människogjort. Väggarna var för släta för att vara naturligt gjorda. Det dröjde inte länge förrän jag möttes av en metallvägg. Det var en slags säkerhetsdörr. Jag undersökte den ett bra tag innan jag beslutade mig för att jag inte kunde öppna den på något vis.
Jag undrar hur den kom hit. Vad kan tänkas existera på andra sidan? Möjligen är det bara en genväg genom berget, så man lättare ska ta sig till andra sidan, men varför är den i så fall så här långt uppe på själva berget? Det vore mer logiskt att denna metalldörr befunnit sig längre ner. Då den befinner sig så här långt upp får jag känslan av att den som tillverkat den inte velat att den skulle bli funnen. Varför skulle någon gömma en dörr här, lång upp, inne i en grotta?
Tänk om det finns någon på andra sidan. Vad innebär denna dörr? Har den någon betydelse i mitt sökande? Varför söker jag ens fortfarande? Vad söker jag?

Jag stannar här i natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar